Gezond.nl logo

FAQ

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wanneer kan ik chatten?

De chat is beschikbaar op de volgende tijden:

  • Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 10.00 uur en van 19.00 tot 21.00 uur;

  • Zaterdag en zondag van 10.00 tot 12.00 uur.

Op de tijden dat de chat beschikbaar is, verschijnt de chat rechts onderin op de website. Je kunt het herkennen aan dit icoon:

Gezond.nl Logo

Waarover kan ik chatten?

Je kan chatten over algemene vragen, praktische tips of persoonlijke medische klachten. Omdat we voor persoonlijke medische klachten jouw medische dossier moeten kunnen bekijken, kan je alleen over je medische klachten chatten als je patiënt bent bij Arts en Zorg.

Voor wie is de chat geschikt?

De chat is toegankelijk voor iedereen voor algemene vragen of praktische tips. Mensen die ingeschreven staan bij Arts en Zorg kunnen ook persoonlijke medische vragen over de chat stellen. Bij dit soort vragen is het belangrijk dat de zorgverlener je medische gegevens kan inzien. Daarom word je gevraagd in te loggen met DigiD. Daarmee geef je de zorgverlener eenmalig toegang tot je medisch dossier.

Wat kost de chat?

De chat is een dienst die wij als zorgaanbieder aanbieden. Hier hoeft dus niet apart voor betaald te worden. Afhankelijk van het soort gesprek zullen wij een consult in rekening brengen bij jouw zorgverzekering. Hierover hoef je geen eigen risico te betalen.

Waarom moet ik inloggen met DigiD?

Door in te loggen met DigiD weten we zeker dat wij de goede persoon voor ons hebben. Door in te loggen met DigiD geef je eenmalig toestemming aan de doktersassistente of huisarts van het chatteam van Arts en Zorg om je medisch dossier in te zien en bij te werken. Zo kan de zorgverlener je een persoonlijk medisch advies geven.

Ik ben geen patiënt bij Arts en Zorg, maar ik wil wel een persoonlijke medische vraag stellen. Wat moet ik doen?

Om je goed te kunnen helpen moeten wij je medisch dossier kunnen inzien. Wij hebben alleen toegang tot het medisch dossier van onze eigen patiënten. Daarom kunnen momenteel alleen patiënten van Arts en Zorg gebruik maken van Gezond.nl. Wil je patiënt worden bij Arts en Zorg? Ga dan naar https://www.artsenzorg.nl/gezondheidscentra, kies een locatie en klik rechts op "Direct Inschrijven" om over te stappen.

Hoe word ik patiënt bij Arts en Zorg?

Ga naar https://www.artsenzorg.nl/gezondheidscentra, kies een locatie en klik rechts op "Direct Inschrijven" om over te stappen.

Ik wil chatten, maar de chat doet het niet. Wat moet ik doen?

Tijdens de openingstijden van de chat wordt deze zichtbaar op de website van Arts en Zorg. Je kunt alleen een chatgesprek voeren als er een zorgverlener beschikbaar is. Als iedereen in gesprek is wordt hier een melding van getoond.

Het kan altijd zijn dat er iets technisch fout gaat. Vaak signaleren wij dit automatisch en wordt dit snel hersteld. Wordt jouw gesprek plotseling afgebroken? Probeer dan eerst na een paar minuten een nieuw gesprek te starten. Mocht dit ook niet lukken, dan kan je altijd tijdens openingstijden jouw eigen praktijk bellen.

In welke taal kan ik chatten?

Je kan chatten in het Nederlands en Engels.

Wie beantwoordt mijn chatvraag?

Een doktersassistente van Arts en Zorg beantwoordt jouw chatvraag. Als het nodig is, wordt je vraag doorgezet naar een huisarts. Deskundige doktersassistenten en huisartsen van verschillende locaties van Arts en Zorg behandelen vragen vanuit heel Nederland. Het kan dus zo zijn dat je wordt geholpen door een zorgverlener die werkzaam is bij een andere Arts en Zorgpraktijk dan waar je zelf staat ingeschreven. Als het nodig is, wordt de huisarts op je eigen locatie geïnformeerd over jouw vraag.

Wat kan ik in de toekomst via Gezond.nl doen?

Gezond.nl is volop in ontwikkeling. Wij zijn hard bezig om steeds meer diensten aan Gezond.nl toe te voegen. Momenteel werken we aan de volgende diensten:

  • Labuitslagen

    Is er bloedonderzoek gedaan in jouw huisartsenpraktijk of gezondheidscentrum? Binnenkort kan je de uitslag bekijken op Gezond.nl.

  • Apotheek

    Heb je (herhaal)medicatie nodig? Binnenkort kan je alles rondom het bestellen van je medicatie ook online regelen via Gezond.nl.

Ik heb een goed idee voor gezond.nl, hoe laat ik dat weten?

We zijn altijd benieuwd waar jij tegenaan loopt bij het organiseren van jouw zorg en welke zaken in de zorg volgens jou beter geregeld kunnen worden. Laat het ons weten via info@gezond.nl!